11 Eylül 2009 Cuma

Bir dahi, bir sizofren, bir muzik, bir dunya ustu deneyim firsati...

Klasik muzigin iyisine denk geldiginizde, siz de arindiginizi, ilahi bir huzurla doldugunuzu hisseder misiniz? Terapilerin en damardan olanidir bence iyi bir eseri en yuksek seste dinleyip kendinizden gecmek. Bir sureligine bedensizlesir, ruhunuzla dans edersiniz. Tum dunyevi ayrintilarin uzerine cikarsiniz. Artik coook asagilarda kalir kucuk dunyanizin minyatur telaseleri. siz siz olmaktan cikmisiniz, pahada tonlarca kulce altin, yukte tuyler kadar hafifsinizdir artik. Su gunler beynimde cinlayan melodiyi buraya eklemek istiyorum. Shine'ı seyretmis olanlar mutlaka hatirlayacaktir Vivaldi'nin bu eserini. Sumi Jo'nun tuyler urperten sesinin de katkisiyla donup donp bastan dinleyeceksiniz siz de belki benim gibi.

Shine'da zaman zaman goz yaslari icinde izledigim David Helfgott'un hayat hikayesi tamamen gercek. Dahi/sizofren bir piyanist olan David yarin ve p.tesi aksamlari İstanbul'da konser verecek. Bilet arayisi icindeyim. Filmi seyretmediyseniz ekteki muzigi dinledikten sonra ilk isiniz eminim filmi bulmak olacak. Bir dip not daha; Shine'da David'in yetiskinligini canlandiran Geoffrey Rush akil almaz bir performans sergilemisti.

Shine'dan kisa bir alinti:





Eser: Vivaldi- Nullo in mundo pax sincera

1 yorum:

ebvatathemua dedi ki...

Filmi 2 kere izlemiştim ve
Geoffrey Rush'a o zamandan beri hayranım.

DH'un Türkiye'ye gelmesi ne güzel oldu,canlı performansını dinlemek çok isterdim ben de.Umarım bilet bulursun..