18 Ocak 2010 Pazartesi

Paranormal Activity, normal bir aktivite mi?

Korku filmi sevmem. Ama İrreversible (Donus Yok)'i iki kere seyretmis biri olarak, beni neyin gerim gerim gerecegini biliyorum. Sinir bozucu sesler, los ışık, ani hareketler... Paranormal Activity de iste onlardan biri. Hele bir de gece karanliginda izliyorsaniz isiniz bitik demektir. Ufuk'la yillar evvel ilk filmimiz olan Tez ve arkasindan gelen Donus Yok manyakligindan sonra bu benim icin yeni bir darbe oldu.


Film, iki sevgilinin, gece 3 civari baslayan tikirtilarin ne menem bisi oldugunu anlamak icin odalarina kamera koymalariyla basliyor ve zaten oyle de bitiyor. Tamami el kamerasi ve kamera isigiyla cekilmis filmi kimselere onermem. Hele de "para" verip sinemada izleyenleri "normal" karsilamam. 


Aslında filmin amacı ne? Germek. Başarıyor mu? E başarıyor. Derdim mi ne? Bunca gerilim bir dunyada insanin kendini ekstra bir çabayla -kendi irdesiyle- gerdirmeye calismasi mantiksiz gorunmuyor mu size de?


Benim gibi dusunmeyenler oldukca cok ki 15 bin dolarlık minik bir bütçeyle çekilen film, ABD'de şasırtıcı bir şekilde büyük bir gişe başarısına imza atmış. 


Haa bir de bugun edindigim bir bilgiye gore, filmin gosterildigi salonlarda izleyicinin tepkilerini kaydeden gizli kameralar varmis ve kitlenin nelerden tırstığını tespit ediyorlarmış. 
Daha neler gorecegiz bakalim!

1 yorum:

nuriye dedi ki...

Evet, ben de izledim. Film ürküten bir konu içeriyor o nedenle başarılı. Sinemaya gidip izlemeye çalışan ve yarıda terk edenler varmış, onları da kamerayla çekmişler:)